To, co sprawia, że DeWalt FlexVolt jest tak rewolucyjny, to to że masz możliwość podłączenia go do urządzeń 20 V Max, jak i 60 V Max - urządzenie informuje baterię, w jakim trybie ma pracować, dzięki czemu jest całkowicie automatyczne dla użytkownika. Elektroniczne elementy sterujące dały DeWalt technologię łączenia akumulatora FlexVolt na dwa sposoby, aby zapewnić ekstremalny czas pracy w narzędziach 20 V Max lub niesamowitą moc w narzędziach 60 V Max i 120 V Max. Jeszcze lepsze jest to, że zobaczymy inny model z ulepszonymi ogniwami, które będą obejmować 9,0 mAh jako bateria 20 V Max lub 3,0 mAh jako źródło zasilania 60 V Max.

20 V MAX i 60 V MAX z tej samej baterii - w jaki sposób?

Idea okablowania zestawu akumulatorów jest dość prosta - połącz ogniwa akumulatorów litowo-jonowych szeregowo, aby zwiększyć napięcie. Podłącz je równolegle, aby uzyskać dłuższe godziny pracy.

Połączenie o większej pojemności akumulatora

20 V MAX (nominalnie 18 woltów) są wykonane z zestawu pięciu ogniw litowo-jonowych połączonych szeregowo. Każde ogniwo wytwarza maks. 4 V (nominalnie 3,6 V), a połączenie szeregowe zwielokrotnia je, tworząc 20 woltów. 2,0 Ah w każdym ogniwie nie łączą się w żaden sposób, więc bateria to bateria 20 V Max, 2,0 Ah- znana również jako kompaktowa bateria DeWalt.

Drugi zestaw pięciu ogniw jest następnie połączony z pierwszym przez połączenie równoległe. Teraz napięcie pozostaje takie samo, a Ah są dodawane, aby stworzyć akumulator DeWalt 20 V Max, 4,0 Ah. Trzeci zestaw ogniw można podłączyć równolegle, co zapewni 6,0 Ah w baterii 20 V Max.

Połączenie o większym napięciu akumulatora

Jeśli usuniesz dwa równoległe połączenia między pięcioma zestawami ogniw i zastąpisz je połączeniami szeregowymi, otrzymasz baterię o maksymalnym napięciu 60 V i 2,0 Ah. Ten pomysł systemach z wyższym napięciem, takich jak 40 V Max w OPE DeWalt oraz akumulatory 56 V i 80 V Max na innych platformach.

Przed DeWalt FlexVolt musiałeś wybrać twardą konfigurację dla swojej baterii. Jeśli chciałeś baterii o wyższym napięciu, musiałeś przejść na zupełnie nową platformę niekompatybilną z systemem o niższym napięciu. Innym rozwiązaniem było połączenie wielu akumulatorów z szeregowym połączeniem między nimi w celu podwojenia napięcia.

Jeśli zajrzysz do środka akumulatora DeWalt FlexVolt, znajdziesz 15 ogniw litowo-jonowych wraz z konfiguracjami okablowania zarówno dla zasilania 20 V Max, jak i 60 V Max. Elektroniczna komunikacja między narzędziem a akumulatorem informuje ogniwa, na którym zestawie przewodów ma działać.

DeWalt FlexVolt - Dlaczego?

Narzędzia posiadające kabel pobierają różną moc. Wiertarka może uzyskać cały potrzebny moment obrotowy z silnika 6 A, podczas gdy piła ukośna potrzebuje silnika 15 A, aby dobrze działać.  Dzięki FlexVolt narzędzia, które pobierają mniej watów dla swoich mniejszych silników bezszczotkowych, używają konfiguracji 20 V Max. Gdy większe silniki bezszczotkowe wymagają wyższych mocy, akumulator przełącza się na maks. 60 V.

Pomyśl że bateria litowo-jonowej, jest jak zbiornik gazu - ma ona ustawioną pojemność dostępnej energii potencjalnej. W przypadku akumulatorów DeWalt FlexVolt jest to 108 nominalnych watogodzin (napięcie nominalne razy amperogodziny). FlexVolt o mocy 9,0 amperów będzie miał 162 watogodzin. Ten zbiornik gazu jest opróżniany przez połączenie poboru napięcia i poboru prądu przez amperogodziny (prąd). Pomnóż te dwie wartości razem, aby uzyskać moc mierzoną w watach. DeWalt stwierdził w swoich badaniach, że większe silniki bezszczotkowe pracują lepiej przy 60 V Max i 120 V Max, niż próbują pracować przy 20 V Max. Jednocześnie istnieją wszystkie opracowane przez nich narzędzia, które działają dobrze przy maks. 20 V.

Ideą FlexVolt jest stworzenie bezprzewodowego miejsca pracy, w którym nie ma kompromisów w zakresie mocy i wydajności bez względu na to, jakie narzędzie jest używane, bez zmuszania użytkownika do używania wielu różnych akumulatorów.

Uwaga na temat bezpieczeństwa podróży lotniczych

108 i 162 watów nominalnych faktycznie stanowią problem dla dystrybucji i podróży drogą powietrzną. Przy mocy 100 watów pojawiają się ograniczenia oparte na nieodłącznym ryzyku związanym z niekontrolowanym wzrostem temperatury ogniw litowo-jonowych w przypadku przegrzania i zapalenia się, zwykle z powodu zwarcia. Możemy przewozić na pokładzie mniejsze akumulatory litowo-jonowe, jeśli są zainstalowane w urządzeniu lub odpowiednio zapakowane. DeWalt opracował proste, ale skuteczne obejście. Poprzez zablokowanie adaptera lotu DeWalt na akumulatorze, system o mocy 108 W jest podzielony na trzy sekcje o mocy 36 W i posiada certyfikat bezpieczeństwa podróży lotniczych. Jego połączenie z terminalami pomaga zapobiegać zwarciom, a także zapewnia rozdział komórek wymagany przez FAA.